“Der er bare noget med ord…

En særlig sammensætning er magisk - ord kan

fortælle historier & skabe universer.”

- Amalie Molls, stifter af AM/AM

PERSONEN BAG

Akademisk baggrund

I 2011 blev jeg student og skulle vælge uddannelse. Jeg havde ikke et drømmestudie, som jeg ville ind på, men jeg havde et fornuftigt studenterbevis, der ikke begrænsede mine muligheder. Uden dybere overvejelser søgte jeg ind på International Business & Politics (IBP) på CBS. Jeg blev optaget, startede og gennemførte uddannelsen, men fandt undervejs ud af, at jeg holdt mere af bogstaver end tal. Da jeg havde fået min bachelor, ville det oplagte være at få en kandidat inden for samme område. Det ville være det fornuftige, det lette - dét alle forventede. Jeg valgte i stedet at "starte forfra". Der var noget med de bogstaver. Det har der været siden, jeg var helt lille. Sideløbende med min første bachelor arbejdede jeg i en marketingafdeling, og da jeg hellere ville være på arbejde end til forelæsninger, måtte der være noget med de bogstaver. Kommunikation var mere fængende end corporate finance, og jeg blev hurtigt bekræftet i, at jeg havde flair for det.

Jeg startede derfor i 2015 på endnu en bachelor på CBS i Engelsk & Organisationskommunikation. Min IBP bachelor gav mig merit for alle økonomiske fag. Jeg arbejdede i stedet som marketingassistent i Illums Bolighus og fik hurtigt mere ansvar. Jeg var havnet på rette hylde - så meget, at jeg det sidste år af min uddannelse arbejdede fuldtid sideløbende med, at jeg studerede. I 2018 færdiggjorde jeg min anden bachelor og blev tilbudt en stilling i Illums Bolighus som PR & kommunikationskoordinator.

Professionel baggrund

Siden 2013 har jeg arbejdet i Illums Bolighus’ marketingafdeling og derigennem fået en solid erfaring med markedsføring, kommunikation og branding. I Illums Bolighus præsenterede jeg mig oftest som “blæksprutten”, da jeg både planlagde, koordinerede, udviklede, producerede og evaluerede - alt sammen på en gang i et højt tempo på flere sprog og på flere platforme. Siden 2018 har jeg som PR & kommunikationskoordinator haft den daglige ledelse af et team bestående af to grafikere og tre studentermedhjælpere. Jeg har på et strategisk og operationelt niveau markedsført Illums Bolighus i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland. Fra brandidentitet, kommunikationsstrategi og digital markedsføring til udarbejdelsen af årlige marketinghjul, content kalendere og udvikling af månedlige kampagner for 15 butikker og fem websites. Jeg har i Illums Bolighus haft ansvaret for de sociale medier og driften af disse, jeg har været med til at etablere det digitale magasin ”The House”, jeg har koordineret tiltagene på de ugentlige nyhedsbreve og på de digitale platforme. Jeg har produceret tekster til nyhedsbreve, websites, SoMe, kataloger, annoncer, skilte og konkurrencer og slutvist analyseret og rapporteret på alt det ovennævnte.

Projekt selvstændig

I 2020 åbnede Le Lac på Classensgade 11A, og jeg blev naturligt involveret i den lille bistro, da min bedre halvdel er køkkenchef og medejer af restauranten. Grundet min uddannelse og erfaring med branding og markedsføring, stillede jeg mine kompetencer til rådighed og hjalp med restaurantens brandidentitet, kommunikationsstrategi og marketinginitiativer, men jeg etablerede også restaurantens website, Instagram profil og Facebook side. Jeg har efterfølgende varetaget alle marketingopgaver for Le Lac som en slags selvstændig enhed. Jeg har ansvaret for den daglige drift af blandt andet de sociale medier, men jeg er også sparringspartneren, der kan benyttes, når der er behov for det.

Det var gennem samarbejdet med Le Lac, at jeg fik idéen til AM/AM. Jeg kunne se behovet for en marketingafdeling i miniatureformat. Ofte har mindre til mellemstore virksomheder ikke behov for en fuldtidsansat medarbejder til branding & kommunikation. Derudover har de eksisterende medarbejdere med god grund hverken viden eller tiden til at markedsføre virksomheden succesfuldt.

Det har jeg til gengæld, og derfor blev AM/AM etableret i februar 2022.